perjantai 10. heinäkuuta 2009

Menin Jyväskylässä hautausmaalle


Menin Jyväskylässä hautausmaalle, koska
ei ollut parempaakaan tekemistä, sillä
palloni olivat loppuneet. Satuin avaamaan
pelottavahampaiselle naiselle portin ja
hän otti asiakseen opastaa minua. Naisen mukaan
kuljimme kaupungin kauneimmalla hautaus-
maalla, sillä ”kivet sammal ja historia” (hän
oli vahvasti päihtynyt). Nainen oli raivostuttava
ja muutenkin outo ja lisäksi tiesi kivistä kaiken. Ai-
na oli jokin uusi hauta tai patsas näytettävänä ja siitä
jokin vitun tarina. Minä en kehdannut lähteä omille
teilleni, sillä pidin käytöstavat mielessäni (eikä
minulla sitä paitsi ollut parempaakaan tekemistä,
kun kerran pallonikin olivat pyörineet tiehensä).
Kierroksen päättyessä nainen esitelmöi erään nuo-
rena kuolleen runoilijattaren haudasta: Asp hänen
sukunimensä oli, ehkä Ida tai jokin, mutta etu-
nimestä nainen ei voinut ”mennä valalle”. Hän
vain jaaritteli, enkä minä puhunut yhtään mitään.
Jossain vaiheessa nainen paljasti itsensä, mutta se
ei oikein herättänyt minussa kiinnostusta. Viimein
löysimme
Isa
Aspin
hautakiven. Tuijotettuamme sitä pitkään ärsyttävä
nainen viimein hyvästeli minut ja meni pesemään
isovanhempiensa kiviä, minä jäin harhailemaan, varjoni
katseli hautoja. Kiertelin vielä jonkin aikaa ja annoin humalani
laskea. Sitten palasin sinne missä muut minua jo huolestuneina odottivat.

5 kommenttia:

  1. Haha! Omaelämäkerrallista matskua! Mainio! Olisihan tästä voinut muotoilla hautakiven, se olisi toiminut hyvänä pakotteena (vai onko tuo Aspin hautakivi tuon muotoinen?).

    VastaaPoista
  2. hehe, toi sun hautakivi-idea tuli vähän etuajassa, kun en ollut kerennyt vielä laittaa kuvaa oheen!

    VastaaPoista
  3. Nää alkaa mennä tarinallisemmaksi! Pidän todella tosta ajottaisesta kuvien käytöstä, ehkä sun pitäis lisää käsiksees Erkka pari iphonettua kuvaa ;)

    Mitkä pallot??

    VastaaPoista
  4. no pallot pallot!!!1

    iPhone-kuvat on kyllä hyvä idea!

    VastaaPoista
  5. Höh, tähän oli tullut kuva, just kun olin ajatellut että huomenna yllätän with farting Tolstoy! Nyt mun pitää keksiä jotakin muuta, ja varmaan keksinkin, koska olen omg-Sysmässä ja koska meidän pihalla on lol-siili + poikue!

    VastaaPoista